5 ideeën om flash tattoos snel vol te boeken

Snel je flash tattoos volboeken? Wie wil dat niet!?

Je herkent het vast wel. Je wilt een aantal flash tattoos verkopen. Je zet ze in de stories van Instagram maar ze worden maar mondjesmaat geboekt. Iedere keer ben je er weer 10 minuten aan kwijt om ze te posten en telkens verkoop je er misschien maar eentje extra. Hoe krijg je die flash tattoos snel volgeboekt?

Flash tattoos zijn echt een geweldige manier om snel klanten te helpen met zo min mogelijk tijd. Daarom is het ook zeker aan te raden om dit in te zetten voor je online marketing. Maar alleen de designs in je stories gooien is niet meer genoeg. Je valt niet op en je krijgt weinig return. Bovendien kost het gewoon tijd. 

Maak liever één werkwijze en bouw deze uit met de onderstaande stappen. Zo heb je altijd een formule waarmee jij die flash designs in no-time kwijt bent. 


1. Maak een pakkende story op Instagram en vermeld je prijs.

Dit is een inkoppertje en dit doet eigenlijk iedere tattoo shop wel. Je maakt een Instagram story van je flash tattoos en hoopt dat deze volgeboekt raken. Maar hoe kun je deze story pakkender en opvallender maken? Vraag jezelf dit iedere keer weer af. 

Zo kun je bijvoorbeeld een filmpje maken in plaats van een foto. Je kunt de designs vast uittekenen en naast elkaar neer leggen. Hier maak je dan een filmpje van en zo hebben mensen meteen een idee van hoe de shop eruit ziet. Direct hierna kun je altijd nog een story posten met alleen de designs op een mooie achtergrond en hier netjes de prijzen bij zetten. 

Wees gewoon lekker innovatief en bedenk telkens nieuwe dingen! Mensen willen entertainment op social media onthou dat. 


2. Maak een Reel op Instagram. 

Reels zijn de nieuwe trend op Instagram. Ze scoren beter in het algoritme en zijn echt grappig om te gebruiken. Je kunt hier een filmpje maken van 15 tot 30 seconden waarin jij de flash designs voorbij laat komen. Je kunt de Reel samenstellen uit foto's, filmpjes of designs en hier een muziekje onder zetten. 

Dit filmpje heeft de kans viraal te gaan waardoor mensen je shop vaker zien en je naamsbekendheid groeit. Daarbij komt dat veel meer mensen je flash tattoos zien en heb je dus meer kans dat je boekingen krijgt. 


3. Adverteren op Facebook en Instagram. 

Druk niet gewoonweg op de 'promoot dit bericht' knop maar ga aan de slag in Facebook Businessmanager en maak hier je advertentiecampagnes. Shopmanagers en eigenaars... hier ligt een verantwoording voor jullie! Zorg dat je artiesten hier een plekje krijgen met hun flash tattoos en dat ze deze dus lekker snel volgeboekt krijgen. 

Een advertentie kun je goed richten op een bepaalde doelgroep en zo investeer je een beetje geld (kan al vanaf 2 euro per dag) in het promoten van je flash designs. Op die manier bereik je super veel mensen in de doelgroep en zit je zo volgeboekt. Om dit winstgevend te maken kun je bijvoorbeeld een minimum toevoegen aan het aantal flashes dat hiervoor in aanmerking komt. 

Wanneer je 5 flashes maakt van ieder 150 euro heb je een mooie marge om in te adverteren. Heb je een keer minder plek en kun je bijvoorbeeld maar 3 flashes aan, dan skip je deze optie gewoon. Of je neemt hierin meteen je marketing mee en gebruikt de flash designs om je shop te promoten. Win - Win! 


4. Feature social media op je website en zet hier je flashes in. 

Een website is sowieso een must om te hebben als tattoo shop om goed met je online marketing aan de slag te gaan. Hier kun je dan ook zeker je flash tattoos aanbieden. Dit kun je al doen door een feed van je socials toe te voegen aan je homepage of aan je portfolio pagina. Op die manier zien mensen je flash tattoos en worden ze sneller aangespoord om dit een 'uit te proberen'. 

Waarom zo'n website nog meer handig is voor je shop lees je in DEZE blog


5. Zet een deadline op je aanbod. 

Dit is een van de beste triggers voor mensen als het op online aankopen aankomt. Ze willen de optie niet verliezen en zo kun je inspelen op het reptielen brein van de mens. We zijn namelijk altijd angstiger om iets te verliezen dan dat we blij zijn om iets te ontvangen. Dit is precies de reden waarom je een deadline moet laten zien in je stories. 

Door dit psychologische principe helpt het dus ook stukken minder om je prijs te verlagen. Je zult zien dat het verlagen van je prijs niet zoveel doet voor de boekingen dan het toevoegen van een deadline. Je zult ook de boekingen zien verhogen naarmate de deadline verstrijkt. 

Dit principe kun je ook perfect toepassen in je advertenties. Je kunt bijvoorbeeld linken naar een pagina op je website waar jij je flash tattoos aanbiedt. Op die manier kunnen mensen boeken maar alleen vóór de deadline verstrijkt. Ze kunnen meteen boeken via één knop op die webpagina en in een boekingsformulier geven ze door welke flash ze willen. Ze hebben nu de flash gereserveerd, de boeking gedaan en jij hoeft die tattoo alleen nog maar te zetten! 


Wil je aan de slag maar heb je hulp nodig?

Vraag hier dan een vrijblijvende Outline Sessie aan. We gaan dan een uur lang samen zitten en praten over hoe jouw online marketing kan verbeteren en wat je op de korte termijn al kunt invoeren om dit te bereiken. Daarnaast heb je meteen een beeld van wie wij zijn. 

Klik HIER en dan maken we een afspraak.