Waarom Google advertenties maken voor je tattooshop?
Waarom zou je adverteren op Google met je tattooshop? Mensen vinden je toch wel op de locatie waar je zit op maps ofzo? Dat is tegenwoordig niet meer aan de orde. Natuurlijk staat jouw tattooshop op Maps (Als je een Google Mijn Bedrijf hebt aangemaakt). Maar samen met jouw tattooshop staan er nog 16 op Google in de omgeving.
Met een Google advertentie voor je tattooshop sta je meteen bovenaan in de zoekresultaten en kun je al wat tekst kwijt in je advertentie. Bijvoorbeeld welke stijlen jij zet of een omschrijving van hoe je werkt. Mensen die daarop zoeken komen zo direct bij jouw shop uit.
Daarnaast kun je eenvoudig meten waar je klanten vandaan komen en hoeveel procent er daadwerkelijk een afspraak maakt. Op die manier kun je kijken welke promotie er het beste werkt en hoe je die kunt vermenigvuldigen. Zo weet je zeker dat je een onafgebroken stroom van aanvragen hebt.
Daarnaast helpt Google je maar al te graag op weg. Ze bieden je zelfs €80 gratis advertentie budget aan als je begint met adverteren. Ga je in zee met een Google Partner zoals wij, dan krijg je zelfs €120 extra budget. Het is Google er alles aan gelegen om jouw advertentie aan de juiste mensen te laten zien.
Zo bouw je een rendabele Google advertentie
Een goede Google advertentie hangt af van een aantal instellingen die je moet doorlopen. Deze instellingen bepaal je naar aanleiding van het doel dat je hebt. Wil je meer klikken op je website dan moet het net iets anders dan wanneer je meer conversies (harde verkoop) wilt.
In deze video laat ik je zien hoe je een klikken advertentie opzet. Dit brengt meer mensen naar je website en hier heb jij meer aan als tattooshop omdat je geen fysiek product verkoopt maar een dienst. Je wilt dan zoveel mogelijk mensen die geïnteresseerd zijn in jouw dienst op je website hebben.
Download hier de brochure en ontdek hoe wij met €300 euro advertentiebudget ruim €2500 euro extra omzet voor je kunnen genereren.
Optimaliseer je Google advertentie
Wanneer je advertentie een beetje langer draait en Google goed de mogelijkheid heeft gekregen om deze te beoordelen, krijg je tips van Google. Deze tips horen je advertentie te optimaliseren maar werken niet altijd in je voordeel.
Google is namelijk een winstgevend bedrijf en zijn niet altijd gebaat bij het feit dat jij strakke rendabele advertenties maakt. Ze willen natuurlijk dat jij lekker geld blijft uitgeven aan je advertenties. Wanneer jij je klikkosten dan omlaag weet te krijgen met optimaliseren lopen ze geld mis.
Ik zeg niet dat ze hierin expres je advertenties duurder maken met de tips die ze geven. Ze stellen klanttevredenheid natuurlijk altijd voorop. Maar helemaal 100% vertrouwen doen wij het ook niet.
Wij werken standaard in onze pakketten met een advertentiebudget van €300 per maand op Google. Dit zit al bij de pakketprijs inbegrepen en hier halen we een mooi rendement mee van tussen de €2500 - €6000 extra omzet voor jouw tattooshop. Bekijk hier onze pakketten.
We zien dat je met de tips hieronder mooie resultaten haalt wanneer je dit handmatig bijhoudt zelf. Ik neem je mee in onze ervaringen!
- Locaties en tijden
Je klanten zitten natuurlijk niet stil op één plek en zijn op sommige momenten niet en sommige momenten wel online. Daarom helpt het dat je omkaderd wanneer en waar jij je advertentie zichtbaar wilt hebben. Wij stellen standaard de advertentie tijden in tussen 06:00u in de ochtend en 23:59u in de avond. Zo voorkomen we dat de advertentie getoond wordt in tijden dat er niemand echt zoekt naar een tattoo.
- Conversies vs klikken
Wanneer je advertentie en maandje draait kun je gaan kijken hoe je de klikken of de conversies kunt gaan optimaliseren. Ook kun je dan gaan kiezen waar je meer nadruk op wilt gaan leggen (je advertentie doel) Klikken of Conversies.
Soms kan het nuttig zijn om van klikken over te stappen op conversies om je rendement beter door te meten en Google te laten zien welke mensen er precies klant bij je worden. Zo kunnen ze de advertenties tonen aan mensen die waarschijnlijk sneller klant worden bij je. Dit kan dus interessant zijn op termijn.
- Brede zoekwoorden vs nauwe zoekwoorden
Zoekwoorden zijn de combinaties van woorden waarmee mensen zoeken op jouw dienst of product. Dus bijvoorbeeld “Tattooshop Roosendaal” of “Blackwork tattoo Utrecht”. In je advertentie kun je aangeven of je letterlijk op deze woorden gevonden wil worden of dat Google deze ook mag interpreteren. Dit laatste is handiger als je net begint met je advertentie om zoveel mogelijk mensen over je advertentie en website te krijgen.
Hierna kun je gaan kijken in de zoekwoorden module van Google op welke zoekwoorden je het meeste gevonden wordt en waar mensen het meeste doorklikken. Hierop kun je dan een specifieke advertentie gaan plaatsen om zo die mensen nóg beter te triggeren. Zo verhoog je je rendement omdat je meer mensen aanspreekt die waarschijnlijk klant bij je worden. Maar ook druk je zo de kosten per klik omdat je budget beter besteedt wordt.
- Zoekwoorden uitsluiten
Dit is bijna net zo belangrijk als het uitzoeken van de juiste zoekwoorden. Wat je hier doet is het weghalen van zoekwoorden waar je advertentie op wordt gevonden. Ben jij aan het adverteren om klanten te trekken wil je niet gevonden worden op het zoekwoord “tattoo opleiding” of “tattoo verwijderen”.
Het kan zijn dat Google deze zoekwoorden zelf toevoegt of aanraadt. Daarom is het zaak dat je regelmatig de zoekwoorden bekijkt waar jouw advertentie op wordt weergegeven. De zoekwoorden waar je niet op gevonden wil worden of die niet goed presteren verwijder je en zet je op de uitsluitingslijst.
- Monitoren, monitoren en monitoren
Alles wat je aandacht geeft groeit. Dat geldt ook voor je Google advertenties. Beheer je deze als een Bonzai boompje van €5000 behandeld zal deze een stuk harder groeien dan wanneer je deze net zo hard verwaarloost als een gemiddelde huis tuin en keuken cactus. Daarom zijn wij altijd continue bezig met onze experts om de Google advertenties van onze klanten te verbeteren en de optimaliseren voor hun doelgroep.
Dus pas jij al het bovenstaande regelmatig toe en zorg je voor innoverende advertenties dan ga je hierin groeien!
Wat helpt je zichtbaarheid op Google?
Je kunt veel doen op het gebied van zichtbaarheid op Google. Zo’n advertentie bouwen zet je meteen bovenaan. Toch kun je ook ‘gratis’ hoog in de zoekresultaten komen bij Google. Dit kun je doen door de volgende tips door te voeren binnen je tattooshop.
- SEO proof website
SEO staat voor Search Engine Optimalisation. Dat betekent dat jouw website zodanig is ingericht dat Google hier gemakkelijk doorheen kan kijken en de juiste zoekwoorden in je tekst en achter je afbeeldingen zitten. Zo weet Google helemaal precies waar ze je moeten inschalen wanneer iemand zoekt op een tattoo zoekwoord. Ook de code achter je website is rete belangrijk voor Google. Hoe schoner hoe beter!
Wij werken in ons pakket standaard met PHOENIX website software. Dit is een Nederlands bedrijf die nauw in contact staan met Google om zo de best mogelijke code te schrijven voor je website.
Ook zorgen ze ervoor dat de website zich automatisch aanpast aan bijvoorbeeld een tablet en telefoon. Want meer dan 80% van de bezoekers via Google zoeken je op hun telefoon. Dit is dus goud waard en Google legt hier veel waarde aan vast.
- Youtube/ social media
Vergeet de kracht van Youtube en Social Media niet mee te nemen in je online marketing strategie. Youtube is een dochterbedrijf van Google en alle links die jij op je website hebt die daar naartoe leiden vinden ze leuk. Bekijk bijvoorbeeld DEZE pagina van onze website eens. Dit begint met een video.
Dat heeft meerdere redenen. Zo blijf jij langer op de pagina waardoor Google de pagina als waardevoller gaat zien én er zit een link in naar een Youtube kanaal wat direct toepasbaar is op onze website en overeenkomt met onze doelgroep. Hier houdt Google van. Want hoe relevanter jouw website is hoe beter dit is voor hun bezoeker dus hoe hoger jij in de zoekresultaten komt.
Dit werkt ongeveer hetzelfde met social media. Als er veel links op social media te vinden zijn die naar jouw website linken komen er meer mensen op je website. Hierdoor vindt Google jouw website waardevoller en dat telt weer mee in je ranking.
- Juiste website software
Koppel je aan al deze tips én je SEO de juiste software dan heb je een winning team voor de lange termijn. Je krijgt zo veel meer bezoekers op je website die je gratis binnen kunt halen. Door bijvoorbeeld blogs te schrijven over tattoo gerelateerde zaken die interessant zijn voor jouw klanten.
Net als deze blog. Jij vindt dat interessant anders was je niet helemaal tot hier gekomen met lezen. Jij bent via een gratis manier op deze blog gekomen en dat levert ons weer een puntje bij Google op en jou waardevolle informatie. Dus bedankt daarvoor!
PHOENIX voorziet in al deze zaken. Bloggen, goede schone code en een mobiel vriendelijke website heb je standaard bij PHOENIX. Daarom werken wij hier zo graag mee in onze pakketten.
Je kunt hier Phoenix gratis 14 dagen op proef nemen.
Waarom zou je Google advertenties uitbesteden?
Het hele Google adverteren kun je prima zelf. Echt waar. Het kost je alleen even flink wat tijd en een geld om alles uit te zoeken en te gaan experimenteren met je advertenties. Wanneer je alles goed hebt staan dan moet je de advertenties gaan bijhouden. Je weet wel.. die peperdure Bonzai netjes onderhouden ten opzichte van het tamme grasveld wat nooit gemaaid wordt.
Wanneer je de advertenties uitbesteed dan weet je zeker dat die Bonzai netjes gesnoeid wordt en ook het grasveldje gemaaid blijft. Je haalt zo veel meer rendement uit je advertentiebudget en bereikt ook echt de klanten die jij wilt bereiken.
Wij hebben bijvoorbeeld contact met Google omdat onze advertentie expert een Google Partner is. Zo zijn de lijntjes veel korter en moeten wij ook zorgen dat we bijgeschoold blijven. Zo weet je zeker dat we voor op de bal spelen en altijd op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen binnen Google advertenties.
Wil jij kijken wat we voor jou kunnen betekenen met onze diensten? Download dan gratis en vrijblijvend onze Brochure HIERO! >>>>> Brochure